Instagram markkinointi


Instagram markkinointi osana tapahtumaa

Kuten kaikki markkinointi, myös instagrammin osalta kannattaa aloittaa kohderyhmän määrittelemisellä. Tämän lisäksi tulee olla fundamentalistinen päätös siitä, onko sinulla riittävästi aikaa kanavan ylläpitämiseen tai vaihtoehtoisesti resursseja ostaa sen ylläpito ulkoistettuna palveluna. Kohdenryhmän määrittelemisen yhteydessä on hyvä täsmentää instagram markkinoinnin tavoitteet. Konkretiaan! Ajattele kohderyhmäsi tuotteesi/palvelusi kannalta: Minkälaisia ihmisiä he ovat? Mistä ovat kiinnostuneita ja minkälaisia kuvia he julkaisevat? Teet siis pienen katsauksen siitä mitä kohderyhmäsi Instagramissa tekee ja miten heidät voisi tavoittaa.

Tapoja saada Instagram-profiilisi näkyville:

  • Seuraat profiileja jotka ovat alasi kannalta mielenkiintoisia.
  • Osallistut kanavallasi keskusteluun ja kommentoit muiden kuvia.
  • Julkaiset mielenkiintoista materiaalia kohderyhmällesi.
  • Mainostat instagram-tiliäsi muissa käyttämissäsi kanavissa kuten Facebookissa(Twitter, Tv, lehdet jne)
  • Käytät hastageja mitkä kiinnostavat kohderyhmääsi ja tukevat kuviasi.
  • Julkaise jatkuvasti materiaalia, etkä anna kanavasi muuttua passiiviseksi.
  • Suhdetoiminta suosittujen Instagram-käyttäjien kanssa (Saada heidät mainostamaan kanavaasi)

Pohdit varmasti mitenkä lopulta saat tilisi näkyviin kaikkien miljoonien muiden tilien joukosta. Muista että brändi ja tarina on tärkeässä asemassa, mutta edelleen Sisältö on Kuningas! Instagrammin toimiessa pääasiassa kuva sekä tekstiattribuuttien varassa, muista panostaa niihin. Instagram sisältö on peruskauraa mobiilikäyttäjille, jos ensivaikutelma sisällöstä ei ole riittävän kiinnostava, ajetaan sen ohi auttamatta. Visuaalinen sekä Viestinnällinen sisältö tulee siis olla kunnossa, jotta ansaitset kohderyhmäasiakkaidesi huomion.

Oliko jutusta sinulle apua? Vinkkaa siitä muillekkin !

Hae sivustolta