Kadonneet ennakkoliput


Palveluiden digitalisoituessa, tapahtumien lipunmyyntikin siirtyy yhä enemmän verkkoon. Tästä on se hyöty, että liput voi ostaa mihin vuorokauden aikaa tahansa, eikä kivijalkamyymälöiden aukioloaikoja tarvitse erikseen kytätä. Liput tulevat PDF-tiedostona sähköpostiin, josta ne voi tulostaa tai näyttää älypuhelimen näytöltä tapahtumapaikan sisäänkäynnillä.

Joskus lippuostoksilla voi kuitenkin käydä niin, että lippu ei jostain syystä saavukaan asiakkaalle. Tavallisesti näihin tilanteisiin on kuitenkin hyvä selitys, joista osa listattuna alla.

Yleisimmät syyt siihen, miksi asiakkaan ennakkoliput ovat hukassa:

  1. Asiakas on kirjoittanut tilauksen yhteydessä väärän sähköpostiosoitteen. Tällöin tilaus ei luonnollisesti saavu oikeaan paikkaan.
  2. Asiakas on poistanut epähuomiossa viestin, jossa tilaus on. Virheitähän nyt sattuu kaikille, joten tähänkin löytyy aina ratkaisu.
  3. Tilaus on mennyt roskapostiin, eikä asiakas ole osannut etsiä lippuaan sieltä. Joissain sähköpostiohjelmissa on automaattinen roskapostikansion tyhjennysajo, jolloin tilaus saattaa kadota sähköpostista lopullisesti.
  4. Tilaus ei saavu asiakkaan sähköpostiin, jos sähköposti on täynnä. 
  5. Tilauksen maksu ei ole mennyt läpi verkkopankissa. Asiakas on ehkä keskeyttänyt tilauksen tai jättänyt vahvistamatta maksun. Tällöin myöskään asiakkaan rahat eivät ole siirtyneet lipunmyyjälle. 
  6. Tietyt sähköpostiosoitteet saattavat estää lippuviestin saapumisen siinä olevan liitetiedoston vuoksi. Tällaisia sähköpostiosoitteita ovat esimerkiksi kaupunkien ja työpaikkojen sähköpostit, joissa palomuuri on sen verran tarkka, ettei se tunnista viestejä harmittomiksi.
  7. Lippujen ostamiseen on rajoitettu aika. Tämä tarkoittaa sitä, että tilaus tulee maksaa annetussa ajassa, kun lipun on siirtänyt ostoskoriin. Mikäli maksua ei suoriteta annetussa ajassa, ei tilaus ole enää voimassa.
  8. Verkkonpankista ei palauduta oikein myyjän palveluun. Tähän voi vaikuttaa asiakkaan lisäksi nettiyhteys ja sen toimivuus.

Miten toimia?

Mikäli asiakkaat ovat yhteydessä sinuun (järjestäjään) lipun puuttuessa, ohjaa heidät rohkeasti ennakkolipunmyyjäsi puoleen. Heidän asiakaspalvelunsa on helpoin selvittää asiaa, kun asiakas on heihin suoraan itse yhteydessä.

 

 

Oliko jutusta sinulle apua? Vinkkaa siitä muillekkin !

Hae sivustolta