Tuottava tapahtuma – vinkit tapahtuman lisätuottohin

Kirjoittanut helmi 2, 2017 | 0 kommenttia


Tuottava tapahtuma on tapahtumaa järjestävälle aina toivottava asia, ja mitä tuottavampi niin aina parempi. Tapahtuman tulojen ei kuitenkaan tarvitse olla täysin riippuvaisia lipputuloista. Lue alta vinkkimme siihen, millä keinoilla tapahtumasi voisi tuottaa enemmän.

Löydä sopivat sponsorit

Sponsoreiden hankinta on ehkä yleisin tapa saada lisätuottoa tapahtumasta. Sponsoreita etsiessä kannattaa miettiä, mitkä yritykset ja sen tuotteet tukevat tapahtumaasi ja kiinnostaisivat kohderyhmääsi. Mitä tuotteita ja palveluita he mielellään käyttävät?

Sponsori haluaa saada näkyvyyttä tapahtumassasi. Yritä konkretisoida mahdollisimman paljon se, minkälaista näkyvyyttä sponsori voi saada: missä, miten, milloin ja kuinka paljon. Hyödynnä esimerkiksi sosiaalista mediaa, mainoksia, uutiskirjeitä, tapahtumasi kotisivuja ja tietenkin tapahtumapaikkaa tapahtuman aikana.

Sponsoroinnilla yritys antaa tapahtumalle käyttöön tuotteita tai palveluita tavallisesti näkyvyyttä vastaan

Käytä mainospaikat hyväksesi

Tapahtumasivullasi on paljon liikennettä, pitäähän se sisässään suuren osan tapahtumaviestinnästä. Sen lisäksi että tarjoat olennaista tietoa tapahtumastasi, voit tämän ohessa kasvattaa tulojasi tarjoamalla yhteistyökumppanille mainospaikkaa tapahtumasi kotisivuilta. Hyvä ja hyvin sijoitettu mainos hyödyttää molempia osapuolia ja vielä tapahtumasi kävijöitä, kun mainostetut tuotteet tai palvelut ovat sellaisia, mitkä voisi heitä oikeasti kiinnostaa.

Tiesitkö, että Liveton tapahtumalippuihin voit lisätä mainoksia? Liput ovat oiva paikka yhteistyökumppanisi tai sponsorisi mainoksille!

 

tuottava tapahtuma

Nordic Fight Expo käytti lipuissaan Puhdistamon mainosta, joka sisälsi kampanjakoodin.

Myy oheistuotteita

Tapahtumissa usein näkee oheismyyntipisteitä, josta voi ostaa tapahtuman nimellä ja logolla varustettuja t-paitoja, kangaskasseja, cd-levyjä ja ties mitä. Otollisinta aikaa myydä oheistuotteita on ennen tapahtumaa sekä sen aikana. Oheistuotteiden myynnin ennakkoon voi yhdistää ennakkolippuihin tarjoamalla lippupaketteja,  jotka sisältävät fyysisiäkin tuotteita.

tuottava tapahtuma

LPF:n kangaskasseja myytiin ennakkoon, paikan päällä ja tapahtuman jälkeenkin.

Myy eksklusiivisia lippuja

Tarjoamalla eksklusiivisia lippuja voit saada lipuistasi enemmän katetta. VIP-liput ruoka- ja juomatarjoiluineen ja mahdollisine jatkopaikkoineen ovat paljon käytettyjä, mutta niissä voi olla vaarana yllättävän suuret kustannukset ellei ole tarkkana. Hyvin myyvä ja onnistunut premium-elämys ei välttämättä aina vaadi suurta rahallista panostusta, jos sen osaa suunnitella hyvin. Mieti jotain sellaista, josta asiakkaillesi tulisi erityinen olo ja josta hän olisi valmis maksamaan extraa. Entä voisiko eksklusiivisen elämyksen järjestää yhdessä esimerkiksi sponsorin kanssa ja saavuttaa win-win tilanteen kaikille osapuolille?

 

Erinomainen asiakaspalvelu

Lisää kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

css.php