Näin tapahtuman järjestäminen parantaa bisnestäsi

Kirjoittanut maalis 30, 2017 | 0 kommenttia


Tapahtuman järjestäminen kuuluu myös muidenkin kuin tapahtumajärjestäjien tavoitteisiin. Tässä postauksessa käymme läpi syitä, miksi yrityksen kannattaisi järjestää tapahtumia parantaakseen liiketoimintaansa. Lue alta hyviä syitä siihen, miksi silloin tällöin olisi hyvä järjestää bisnestapahtumia.

Tapahtuman järjestäminen…

Kasvattaa bränditietoisuutta

Tapahtuman järjestäminen on oiva tapa kasvattaa bränditietoisuutta. Pyydä nykyisiä ja potentiaalisia asiakkaita tutustumaan tuotteisiisi tai palveluihisi. Esimerkiksi muotibrändit järjestävät usein uusien tuotteiden launch-partyja jotka välittävät tuotteen, brändin ja yrityksen arvot asiakkailleen. Esittele tapahtumassa lisäksi yrityksesi ammattitaitoa, osaamista ja luovuutta. Voit myös tuoda tapahtumassasi esille yrityksesi tärkeimmät verkostot, sillä etenkin palvelualoilla hyviä verkostoja pidetään korkeassa arvossa.

Bränditietoisuuden kasvattamiseen hyviä tapahtumia ovat esimerkiksi erilaiset konferenssit, päivälliset ja launch-partyn tyyliset ”seremoniat”.

Auttaa uusien asiakkaiden löytämisessä

Kutsu tapahtumaasi potentiaalisten yritysten avainhenkilöitä. Järjestä tapahtumaasi ilmoittautuminen ja esitä etukäteen mietittyjä kysymyksiä, niin tiedät tapahtumaan tulevista asiakkaistasi jo valmiiksi vielä enemmän.

Ilmoittautumisten jälkeen pidä ilmoittautuneet ajan tasalla, ettei tuleva tapahtuma pääse unohtumaan heiltä. Vakuuta heidät siitä, että tapahtumasi on käymisen arvoisen ja kerro, miten he siitä hyötyvät.

Harkitse, kannattaisiko ilmoittautumisesta veloittaa pieni maksu etukäteen. Pienen maksun periminen voi varmistaa, että ilmoittautuneet myös saapuvat paikalle. Usein ilmaisia asioita ei arvosteta ja kun tapahtumalle asettaa pienen hinnan, nostaa se myös odotuksia tapahtumalle. Ilmoittautumismaksujen avulla pystyisit sitä paitsi kattamaan osan tapahtuman kuluista ja olet varmempi siitä, että ilmoittautuneet saapuvat paikalle.

Lisää tietoa ja kouluttaa

Bisnestapahtuman tarkoituksena voi myös olla lisätä tietoa tuotteesta/palvelusta tai kouluttaa asiakkaita niiden käyttöön. Informatiivinen tapahtuma voi olla paikallaan etenkin silloin, mikäli olet julkaisemassa uuden palvelun tai jos palveluun tai yritykseen liittyen on ilmennyt merkittävä väärinkäsitys.

Toisinaan asiakkaat eivät välttämättä ymmärrä täysin yrityksen palvelusta saamaansa hyötyä, joten tämä voi vaatia briefausta tai koulutusta. Kutsu nykyiset ja potentiaaliset asiakkaasi briefaukseen, paneeliin tai ihan vain pyöreän pöydän ääreen ja selkeytä asiat heille kristallin kirkkaiksi.

Ylläpitää asiakassuhteita ja asiakastyytyväisyyttä

Tapahtumia voi järjestää myös kiitoksena asiakkaalle. Mikäli yrityksesi sidosryhmiin kuuluu tahoja jotka ovat merkittäviä liketoiminnallesi, näytä heille kuinka tärkeitä he ovat. Tällaiset tapahtumat lisäävät asiakastyytyväisyyttä ja saavat asiakkaat sitoutumaan yritykseen uudella tavalla. Tämän lisäksi saatat löytää uusia prospekteja tapahtumaan osallistuvista asiakkaan tuttavista.

Tapahtuman tarkoituksena ei tarvitse olla nämä kaikki edellä mainitut yhdellä kertaa, vaan vaikka yksi tai muutama näistä riittää. Tärkeintä on, että tapahtumalla on selkeä tarkoitus ja se on hyvin järjestetty, niin saat asiakkaasi entistä vakuuttuneemmiksi yrityksestäsi sekä sen tuotteista.

 

tapahtuman järjestäminen

Lisää kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

css.php