Youtube markkinoinnin väylänä

Kirjoittanut elo 3, 2017 | 0 kommenttia


Youtube markkinoinnin väylänä

Sosiaalisen median suosion lisääntyessä myös eri sosiaalisen median kanavat ovat lisääntyneet ja niiden suosio noussut räjähdysmäisesti. Yrityksen tulee olla aktiivinen sosiaalisessa mediassa, jotta se tavoittaisi kohderyhmänsä. Facebook ja Instagram ovat jo monelle yritykselle tuttuja väyliä markkinoinnissa. Youtube on nousussa ja moni yritys onkin panostanut videomateriaaliin ja markkinointiin sitä kautta.

Youtuben suosiosta kertovat ”tubettajat”, joita yhä suurempi joukko seuraa viikoittain. Nämä tubettajat ovat somepersoonia, jotka kuvaavat vlogia, eli videoblogia Youtubeen esimerkiksi ajankohtaisista aiheista, elämästään, muodista, urheilusta, peleistä ja niin edelleen. Heidät tunnistetaan kaduilla ja heitä ihaillaan. Osa tienaa elantonsa videoimalla ajatuksiaan ja elämäänsä julkisesti. Tubettajien ympärille onkin rakentunut vuosittainen, kansainvälinen tapahtuma Tubecon, johon kerääntyy tubettajia ja heidän seuraajiaan ympäri maan. Tapahtumassa palkitaan parhaimmat tubettajat eri kategorioissa. Vloggaamisen suosio on noussut vasta muutaman vuoden sisällä, joten jos et tiedä mistä puhutaan, niin vielä ehtii mukaan.

 

Ota selvää ja tee ratkaisu

Yhä useampi yritys pyrkii pysymään mukana aallonharjalla ja panostamaan Sosiaaliseen mediaan. Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter ja Youtube ja niiden ominaisuuksien oppiminen ja luonteva käyttäminen vaatii opiskelua ja kouluttautumista. Siksi onkin hyvä panostaa vain muutamaan eri kanavaan kerralla, eikä ahnehtia kaikkia heti. Panosta mielummin pariin laadukkaaseen kanavaan ja saavuta suosiota niissä. Pari Twitter-päivitystä muutaman kerran kuussa ei houkuta seuraamaan tiliä.

Youtubeen voit luoda niin esittelyvideoita yrityksestä, työntekijöistä ja palveluista. Erilaiset käyttöönottovideot ovat suosittuja, sillä videomuodossa asiat ovat usein helpompi omaksua kuin kirjoitettu ohjeteksit. Videoiden aiheet ja ideat ovat rajattomat. Pohdi siis, mitä yrityksesi edustaa ja miten videoilla voisi sinun tapauksessa lisätä tunnettuutta ja näkyvyyttä.

 

Miten Liveto hyödyntää Youtubea?

Liveton Youtube-tilin löydät täältä.

Liveton toimitusjohtaja Antti Korhonen luotsaa Tipsit Tuottajille –videosarjaa, jossa paneudutaan ajankohtaisiin aiheisiin liittyen tapahtumiin, tuotantoon ja lipunmyyntiin. Muutaman minuutin pituisilla videoilla haastatellaan niin tapahtumatuottajia kuin some-persoonia, joilla on asiaa tapahtumista ja niiden ympärillä pyörivistä asioista.

Liveton Youtube-kanavalla markkinoidaan myös Liveton palveluita. Rekisteröityneet tapahtumajärjestäjät pääsevät katsomaan Liveton sivuille upotettuja ohjevideoita palvelusta. Tuotteistamiseen, palveluun ja myyntiin pääset tutustumaan kanavalla Liveto Suomi. Jos sulla on ideoita tai toiveita liittyen tuleviin videoihin, niin kommentoi rohkeasti alas!

 

Livetolla on *i*un (lipun) kova meininki! Katso videoitamme tästä.

ekoteot

Lisää kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *