Lipunmyynnin aloitus – mitä sen jälkeen?

Kirjoittanut touko 24, 2017 |


Lipunmyynnin aloitus

Tapahtuman lipunmyynnin aloitukseen panostetaan usein erittäin paljon, sillä ennakkomarkkinointiin on satsattu ja tapahtumaan odotetaan suurta yleisöryntäystä. Tapahtuma ja lipunmyynnin aloitus on saanut näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa jo viikkojen ajan ja jokainen tuntuu odottavan tapahtumaa. Parhaimmillaan asiakkaat odottavat kuumeisina tapahtuman lipunmyynnin aloitusta ja ensimmäisten päivien aikana lipunmyynti onkin erittäin vilkasta. Olet tietoisesti välttänyt lipunmyynnin kompastuskivet.

Alkuinnostuksen jälkeen lippuja ei liikukaan yhtä nopeaan tahtiin, vaan myynti hidastuu ja pettymys saattaa iskeä. Valitettavan usein ennakkomarkkinoinnin ja lipunmyynnin aloituksen panostamisen jälkeen hommat ikään kuin jäävät. Luotetaan siihen, että kyllä se asiakas löytää tiensä tapahtuman Facebook-sivulle ja siitä eteenpäin lipunmyyntisivulle. Näin ei kuitenkaan aina ole. Ota siis tästä blogitekstistä vinkit muistiin!

 

Älä unohda hiljaista aikaa

Hiljaiseksi ajaksi voisi kutsua lipunmyynnin aloituksen jälkeistä ajanjaksoa, joka loppuu paria viikkoa ennen tapahtumaa. Usein lipunmyynti on vilkkaimmillaan aivan lipunmyynnin alettua, sekä juuri ennen tapahtumaa, jolloin ihmiset viimeistään heräävät joko astetta halvempien ennakkolippujen takia tai sen vuoksi, että tapahtuma on vaarana myydä loppuun ennakkoon.

Hiljaisempi aika kannattaa käyttää hyödyksi ja markkinoida tapahtumaa eri kanavissa huomioiden kohderyhmä. Olemme aiemmin käsitelleet blogissamme tapahtuman markkinointia sosiaalisessa mediassa ja avanneet esimerkiksi sähköpostimarkkinointia ja sen hyötyjä. Lisää vinkkejä ja ohjeistuksia löydät tästä blogista, kun hieman skrollaat alaspäin menneisiin postauksiin.

 

Hyödynnä yhteistyökumppaneiden kanavat

Lipunmyynnin aloituksen jälkeen tapahtuman sosiaalisen median ylläpito ja aktiivisena pitäminen on tärkeää. Mielenkiintoista sisältöä on hyvä julkaista mahdollisimman monessa kanavassa, jotta mahdollinen kohderyhmä tavoitetaan. Tässä kannattaa hyödyntää yhteistyökumppaneita.

Miten olisi kilpailu yhteistyökumppanin Facebook-sivulla tai julisteiden jako yhteistyökumppaninen, esimerkiksi ravintolan, seinillä? Liveto on toteuttanut yhteistyössä erilaisia videoita ja haastatteluita asiakkaiden kanssa, josta molemmat hyötyvät. Kumpikin osapuoli saa näkyvyyttä ja tunnettuus kasvaa.

Pääasia on, ettei lipunmyynti unohdu ja laahaavaan myyntitilanteeseen herätä paria viikkoa ennen.

 

Haluatko testata alan moderneinta palvelua ilmaiseksi? Avaa ilmainen tili heti!

Alan modernein palvelu.