Sähköpostimarkkinointi ja sen hyödyt

Kirjoittanut huhti 20, 2017 | 0 kommenttia


Sähköpostimarkkinointi

 

Olet varmasti törmännyt erilaisiin sähköpostimarkkinoinnin tapoihin. Pahimmassa tapauksessa saat samalta lähettäjältä päivittäin turhaa, spämmiksi luokiteltavaa, postia, jossa kehotetaan ostamaan sitä ja tätä. Et välttämättä edes ole koskaan kuullutkaan koko yrityksestä, saatika tuotteesta, jota sinulle nyt niin kovasti halutaan myydä. Sähköpostimarkkinointi vaatiikin hieman panostusta.

Sähköpostimarkkinoinnisa on hyvä huomioida, ettei mahdollisille asiakkaille saa lähettää viestejä ilman, että he ovat antaneet siihen luvan. Luvan voi antaa esimerkiksi verkkokaupasta tilattavan tuotteen yhteydessä, arvontalomakkeen täyttäessä tai liittymällä sähköpostilistalle. Liveton uutiskirjeen saat tilattua sivua alaspäin skrollaamalla täältä.

 

Kohdennettu sähköpostimarkkinointi

 

Saadaksesi suurimman hyödyn irti sähköpostimarkkinoinnista, tulee sinun kohdentaa viestit. On aivan turhaa lähettää viestiä henkilölle, joka ei ole markkinoitavasta tuotteesta tai palvelusta lainkaan kiinnostunut.  Varmista siis, että lähettämäsi sähköposti kiinnostaa, lähettäjä on selkeästi ilmaistu ja viestin otsikko on mahdollisimman kiinnostava. Kun henkilö on vapaaehtoisesti liittynyt sähköpostilistalle, haluaa hän saada nimenomaan kyseiseltä lähettäjältä viestejä.

Viestiesi avausprosentin maksimoimiseksi varmista, että viestin lähettäjä näkyy selkeästi. Lisäksi osoitteella on merkitystä. Mikäli mahdollista, lähetä sähköpostit nimelläsi, älä vain yrityksen info- tai asiakaspalvelusähköpostilla. Näin varmistat myös sen, ettei viestisi joudu spämmilistalle.

 

Sähköpostimarkkinoinnin hyödyt

 

Tarkista säännöllisesti sähköpostiesi avausprosentit. Eri ohjelmia käyttämällä voit seurata, kuinka moni avaa esimerkiksi lähettämäsi uutiskirjeen. Näet myös kuinka moni siirtää viestin avaamatta roskakoriin. Mikäli viesti avataan, kuten on toivottavaa, on viestisi aihe ja lähettäjä olleet kiinnostavia. Mikäli avausprosentti jää pieneksi, suosittelemme miettimään seuraavan viestin aihetta paremmin, sen pituutta ja sanavalintoja, sekä varmistamaan, että lähettäjänä on henkilö.

Näet sähköpostimarkkinoinnin kannattavuuden myös silloin, mikäli ihmiset eivät haluakaan enää tilata uutiskirjettä. Poistumalla postituslistalta asiakkaat viestivät, ettei markkinointi ole heitä kiinnostavaa, eivätkä he halua nähdä samankaltaista markkinointia jatkossa. Kiinnitä huomiota siis paitsi aiheeseen niin myös viestin sisältöön. Visuaalisuutta voit lisätä huomiota herättävällä kuvalla ja suorilla linkeillä myymääsi tuotteeseen. Pidä sisältö kuitenkin simppelinä, ettei siitä tule liian raskas luettava.

Sähköpostimarkkinointi on edullinen, parhaimmassa tapauksessa ilmainen markkinointiväylä. Tehokas sähköpostimarkkinointi säästää myös yrityksen työaikaa, kun kohdennettu viestintä tapahtuu halutuille ja segmentoiduille asiakkaille. Näin ei tarvitse kuluttaa aikaa siihen, mitä lähettää ja kenelle.

 

Mitä ajatuksia sähköpostimarkkinointi sinussa herättää?

 

 

Haluatko testata alan moderneinta palvelua ilmaiseksi? Avaa ilmainen tili heti!

Alan modernein palvelu.

 

Lisää kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *